Ubisoft: ”Responsen på Skull and Bones har varit enorm”

I februari släpptes äntligen (?) Skull and Bones efter en mer än väl tilltagen utvecklingstid. Medan vi på Gamereactor tyckte det var högst undermåligt vid release, så menar Ubisoft att responsen varit "tremendous" på säsong 1. Såhär skriver de i en ny blogg sin hemsida:

Ubisoft:
"Let us begin by saying how amazing it has been for all of us working on Skull and Bones to witness the tremendous response from our entire community since the launch of our game […] From the ways our players engage with our game and content, to the ton of screenshots, videos and livestreams shared across social media, Discord and Reddit."

"Tremendous" är ett något ambivalent ord som inte måste vara något positivt i sig själv, då det ofta används som adverb för att förstärka något som är extra bra eller dåligt. Ubisoft fortsätter också att genom hela posten aldrig specificera vad som exakt är tremendous, mer än att engagemanget varit just "stort".

"It is thanks to your incredible engagement, that we were able, throughout Season 1, to observe, listen, understand, and more importantly react to your feedback on a weekly basis […] Our commitment continues to remain the same – to create and update our game together, with our community. This wouldn’t have been possible without the passion and dedication you’ve shown to Skull and Bones."

Detta följer på att Skull and Bones tydligen ska ha fått en mycket seg start, men kanske är skeppet på väg att vända? Med säsong två runt hörnet – och ytterligare två planerade enligt deras roadmap – tycks Ubisoft vilja fortsätta stötta sin något kantstötta skeppssimulator i alla fall ett år till. Läs mer om säsong två och andra detaljer gällande titelns framtid på den officiella hemsidan.

<bild>Har du begett dig ut på piratäventyr i Skull and Bones?</bild>

Läs hela nyheten här

Lämna en kommentar