Motive blir nu en del av Battlefield-teamet hos EA

Electronic Arts meddelar nu att ett team hos Motive kommer arbeta med Battlefield-serien under de kommande åren, tillsammans med andra EA-studios som Dice, Criterion och Ripple Effect. Tillsammans ska de "build a Battlefield universe across connected multiplayer experiences and single-player", som Electronic Arts beskriver det.

Motive grundades av den tidigare Ubisoft-chefen Jade Raymond och är mest känt för {Star Wars: Squadrons} och nu senast den utmärkta remaken av {Dead Space}. Motives Battlefield-team leds av Creative Director Roman Campos-Oriola och Philippe Ducharme, där den sistnämnde var exekutiv producent på Dead Space-remaken. Patrick Klaus, General Manager hos Motive, säger:

"Their proven expertise in storytelling, immersive battles and developing on the Frostbite engine uniquely positions them to help advance the vision for Battlefield, led by Vince Zampella (EVP, Group GM of Respawn and Battlefield) and Byron Beede (SVP, GM Battlefield)."

Motive ska fortsätta jobba med sitt {Iron Man}-projekt, vilket framskrider som planerat och enligt Patrick Klaus har teamet nått en viktig intern deadline och projektet fortsätter att vara viktigt för studion:

"The team made excellent progress this year, hitting a major internal milestone and laying a robust foundation for the journey ahead. Iron Man is an important priority for Motive, and I’m very proud of the work we’ve accomplished so far."

<bild>Det är ett stort och spretigt team som arbetar med nästa Battlefield.</bild>

Läs hela nyheten här

Lämna en kommentar