Larian-chefen: Utgivarnas girighet är förödande för spelbranschen

Man kan knappt vända bort blicken ens, förrän det kommer en ny omgång med massuppsägningar från både stora och små studior i branschen. Varför är det så? Det finns naturligtvis ett antal anledningar, men om du frågar Larian-chefen Swen Vincke, som mitt i allt detta kaos faktiskt nyanställer till sin {Baldur’s Gate III}-studio, finns det en stor gemensam nämnare.

Under en paneldiskussion under GDC (via Eurogamer) säger Vincke att det är utgivarnas girighet som i slutändan lett oss till där vi är idag:

"The speeches here have been so good and basically stole all my thunder, of the things I wanted to talk about, about stopping the war and stopping the greed which has been fucking this thing up for so long. I’ve been fighting with publishers my entire life, and I keep on seeing the same, same, same mistakes over and over and over, and it’s always the quarterly profits. The only thing that matters is the numbers. And then you fire everybody and then next year you’re going to say ’shit, I’m out of developers’, and you’re going to start hiring people again, and then you do acquisitions, and then you put them in the same loop again, and it’s just been broken, and broken and broken. You don’t have to. You can just make reserves. Slow down a little bit, slow down on the greed, be resilient. Take care of the people. Don’t lose the institutional knowledge that’s been built up in all of those people, that you lose every single time, so that you have to go through the same cycle over, and over, and over, right? Because it really pisses me off."

Detta är naturligtvis en förenkling, men Vincke fick stående ovationer av hundratals utvecklare som uppenbarligen också har fått nog av detta status quo.
<bild>Håller du med Vincke om att utgivarna är för giriga?</bild>

Tack Eurogamer

Läs hela nyheten här

Lämna en kommentar