Judas tycks kunna spelas om massor av gånger

Det har gått tio år sedan Bioshock- och {System Shock 2}-skaparen Ken Levine började prata om att göra spel som fungerade som narrativt Lego, och många började befara att projektet hade ställts in innan {Judas} äntligen presenterades år 2022. Varken den första eller den andra trailern gav oss dock en indikation på vad Levine menade med detta, men det är det som gör den här nya intervjun så intressant.

Geoff Keighley och Ryan McCaffrey har fått äran att spela några timmar av Judas och därefter intervjua Levine, och vi är definitivt avundsjuka. För spelet låter extremt ambitiöst och lovande. De val du gör kommer inte bara förändra viktiga händelser i berättelsen, utan även mindre sådana, dialoger, detaljer i världen, dina krafter, hur robotar du möter känner för dig, vilken typ av loot du hittar och mycket mer. Allt detta samtidigt som vi får samma välpolerade och engagerande gameplay i en story som påminner och det Bioshock bjöd på.

Intervjun är fylld med detaljer om vem Judas egentligen är, några antydningar om roguelike-element, de tre huvudsakliga allierade/antagonisterna och annat, så den är väl värd att titta på. Nu vill vi omedelbums ha ett releasedatum, eftersom detta redan seglat upp som ett av våra mest efterlängtade spel.

Vad tror du om detta? Kan det här bli lika banbrytande som Bioshock, {System Shock} och liknande?

<bild>Ken Levine tycks vara på väg att briljera. Igen.</bild>

Läs hela nyheten här

Lämna en kommentar