EA vill börja inkludera ”mycket genomtänkt” reklam i dina TV-spel

Det här med att inkludera reklam i spel är egentligen inget nytt och har funnits sedan urminnes tider, men i takt med att spelen blivit helt uppkopplade och tekniken bättre, finns såklart helt nya möjligheter för detta. Och det vill EA väldigt gärna utnyttja.

I samband med företagets senaste finansiella rapport förklarade nämligen EA-chefen Andrew Wilson att han vill dra in massor med pengar på "many, many billions of hours spent, both playing, creating, watching and connecting" genom att införa reklam i spel, något han menar är "a meaningful driver of growth for us".

Om du tycker detta låter horribelt, i synnerhet från ett företag som EA, så säger Wilson även att de just nu undersöker hur de kan leverera "very thoughtful implementations inside of our game experiences". Tyvärr har EA en historia av att inte alltid vara sådär övermåttans "very thoughtful" i sina affärsmässiga beslut och har retat gaming-communityt ordentligt mer än en gång.

Kort sagt låter det som att dina fullpristitlar från EA (vilka snart ska utvecklas med AI) som redan halvt kräver säsongspass och är sprängfyllda med mikrotransaktioner, snart även kommer mata dig med "very thoughtful" reklam. Låter detta som något som kommer förbättra din spelupplevelse, tycker du?

<bild>EA bjuder på nya idéer om hur de kan göra spel roligare.</bild>

Tack Eurogamer

Läs hela nyheten här

Lämna en kommentar