Du kunde egentligen inte springa in Mass Effect, det såg bara ut så

När du var ombord på Citadel i det första {Mass Effect} kommer du kanske ihåg att din Shepard gick långsamt när du vågade dig ner i korridorerna och till de stora områdena i den gigantiska rymdstationen. Även om du höll ner sprintknappen så kändes det inte särskilt mycket snabbare. Och det beror på att det heller inte var det heller.

Mass Effect-utvecklaren John Ebenger avslöjar nämligen på Twitter att det gick lika fort att springa och gå, och det var bara kamerans perspektiv som egentligen ändrades.

<social>https://x.com/EbengerJohn/status/1799810812347117772</social>

Därmed fick du en illusion av att röra dig snabbare, men gick egentligen alltså i samma takt hela tiden så spelet skulle hinna ladda in resten av Citadellet. Som vi kunde berätta förra året använde Bioware samma trick i {Dragon Age: Inquisition}, där sprintande med din häst inte heller ökade farten.

<bild>"Sen igen? Varför sprintade du inte?"</bild>

Läs hela nyheten här

Lämna en kommentar