CD Projekt Red sorterar bort över 90% av sidouppdragen redan i urvalsprocessen

Den polska studion känd för {Cyberpunk 2077} och {The Witcher}, har berättat lite närmare hur de väljer vilka sidouppdrag som ska medverka i slutprodukterna. Enligt Pawel Sasko som bär huvudansvararet för uppdragsdesignen hos utvecklaren, handlar det om ett urval ganska tidigt i processen. Han sa såhär:

A good designer has an acceptance ratio of their ideas of between five to 10%," said Sasko, "If someone has 10%, this is probably one of the best people we have in the team.

De flesta idéerna blir aldrig verklighet. Däremot är det en viktig aspekt av utvecklingen. För att hitta guldkornen behöver man skriva många förslag och sedan välja ut det bästa. De kan sedan vidareutvecklas och slutligen hamna i spelen. Sasko säger även att många av spelarnas favoriter ibland är några av de billigaste att tillverka. Han medger att ibland kan begränsningar vara nyttigt för kreativiteten och för slutresultatet. Vilket sidouppdrag är din favorit bland CD Projekt Reds portfolio?

<bild>Cyberpunk 2077 och The Witcher-serien hade enligt oss på Gamereactor flera riktigt bra sidouppdrag.</bild>

Läs hela nyheten här

Lämna en kommentar