Om det är något som det pratats mycket om på slutet bland såväl esport-proffs, streamers som oss vanliga dödliga (inom online shooter-sfären), så är det matchmaking-systemet i Call of Duty och hur dåligt det ofta verkar fungera. Inte sällan kastas man som klåpare in i lobbys där Nuke-spelare hoppar förbi i 300 km/h och skjuter en i skallen med en enda no scope-kula och på spelarnas önskan har Activision startar en bloggserie där de i detalj går igenom hur deras skillbaserade matchmaking fungerar. I det förra inlägget fick vi reda på att voice chat-möjligheter och val av Resurgence-map spelar roll (vilket är rätt knepigt, hur vi än vänder och vrider på det) och idag fick vi veta att "time to match" spelar större roll än "skill", vilket är en del av problemet. Hur det nu än är kan du läsa om rubbet, här: Länk!
Call of Duty Matchmaking Intel – White Paper #2
"Today, the Call of Duty team published the next installment of its ongoing white paper series detailing Call of Duty’s matchmaking system titled "Matchmaking Series: The Role of Skill in Matchmaking". This engineering document shares a look at matchmaking inside Call of Duty multiplayer, including how we always work to create a balanced system for the benefit of all players. While skill is one of many factors in matchmaking; it is not the driving force behind Call of Duty’s matchmaking system.
With respect to skill, one area that is critical to consider is team balance. Team balancing is very important for forming games where players can have fun and enjoy competitive matches. Blowouts result in players leaving the game which adversely affects the player pool. Team balance itself is covered in more detail within the white paper. As previously detailed in the first Matchmaking Intel Blog, Call of Duty has historically considered player skill among other factors as part of the matchmaking process as far back as Call of Duty 4: Modern Warfare (2007). One of the topics explored in the white paper is recent and historical testing around loosening skill in matchmaking (increasing the gap in skill between players in a lobby)."
<bild>Vad tycker du om matchmakingen i Call of Duty idag?</bild>